A napfény illata

Kipróbáltuk az ország legkülönlegesebb szépségprogramját

Különleges kirándulás egy szépséges borsodi kastélyba, ahol királynőnek érezheted magad. Ezt a helyet fel kell venned a bakancslistádra!   Az idei nyár nálunk a kirándulásokról szólt, így jutottunk el Tolcsvára is, ahol  egy különleges kastélyra leltünk, ráadásul kipróbáltam az ország egyik legjobb szépségprogramját is. Bor, kastély, Tolcsva   Tolcsva egyébként tele van kastélyokkal és nemesi kúriákkal, az 1800-as… Tovább »

Gazpacho: jeges leves egy csöppnyi titokkal

A legjobb leves forró napokra, egy kis utazással.   “Arról szól, hogy igaz. Igazi ételek. Igazi hajópadló. Igazi víz és igazi sár. Valódi bánat. És igaz öröm.” Van olyan, hogy amikor betérsz valahová, azt érzed, otthon vagy. Ahol jó érzed magad, ahol önmagad lehetsz,  ahol megnyugszol, ahol elérzékenyülsz, ahol nagyot nevetsz, ahol leveszed a cipődet… Tovább »

Mesebeli egyutcás falu, a gasztrokalandok és a lelassulás “Mekkája”

Kincsként tündöklő falu a magyar Medditerráneumban, ahol fordítva számozzák az utcát.   Nemrégiben néhány napot Baranyában töltöttünk, ahol talán csak egyszer jártam korábban, az is csak egy futó kaland volt, így igyekeztünk a néhány napban minél jobban megismerni ezt a megyét, ahol a banánfák, fügebokrok, szelídgesztenyék láttán  elkapott minket valami medditerrán életérzés. (No és elég meleg is… Tovább »

Bolyongj az ország legnagyobb kukorica-labirintusában!

5 hektárnyi terület és csaknem 350 000 tő kukorica vár.   Gyerekkoromban imádtam labirintust játszani papíron, és ezt a gyerekeim is nagyon szeretik, bár  ők már többnyire számítógépen keresik a kijáratot az útvesztőből. Igaziból viszont még nem próbáltuk, pedig igencsak izgalmas lehet úgy kijutni egy ilyen pályáról, hogy az ember nem látja felülről az útvonalat…. Tovább »

Levendulás mesefalu Borsodban

Több mint tízezer tő levendulával vár a Cserehát gyöngyszeme.   Gyönyörű hegyek, zöldellő völgyek között kanyarog az utunk, ahogyan az aprócska törpefalu felé utazunk.  Mintha csak a mesében lennénk, elvarázsol bennünket a táj, a lágyan ringó fűszálak, a napsütés, és a nyugalom, ami ebből a földből árad. Még az aszfaltút kátyúit is feledteti.   Az út végén azonban a mese… Tovább »

A 11 ezer forintért elkelt kastély

Kapuját két unikornis őrzi.   Sok-sok évvel ezelőtt egy őszi szünetben, családoknak meghirdetett túrára érkeztünk először Noszvajra. Akkor megpecsételődött a sorsunk, a kedves programok, a gyönyörű táj, és az egész hely szellemisége annyira magával ragadott bennünket, hogy azóta Noszvaj a kedvenc helyünk.  Mivel Noszvaj gyerekekkel is nagy élmény, ha tehetjük, elugrunk ide: sétálunk Síkfőkúton a tónál, túrázunk… Tovább »

Expo pavilon a dombtetőn

Kitalálod, hol van?   Nemrégiben egy kellemeset kirándultunk a Balaton partján. Gyönyörű a víz ilyenkor, jó a parton sétálni a tavaszi napsütésben, és még a tömeget sem kell kerülgetni. Ráadásul ilyenkor a tavon kívül észrevesszük azt is, amit talán máskor nem.  Például azt a fa játszóteret, ami a parton áll, és egy igazi balatoni társasjáték is…. Tovább »

3 különleges szálláshely Magyarországon

Aludnál egy állatkertben? És egy templomban? Netán egy várban?   Vadállat a szomszédban Éjszaka az állatkertben, ezt az alcímet is adhatnám ennek a helynek. Mert bizony a Hotel Dzsungel a Nyíregyházi Állatparkban áll. Szóval, ha nemcsak madárcsicsergésre, hanem oroszlánüvöltésre, vagy a pávák rikoltozására szeretnénk ébredni, akkor itt a helyünk. A szobák egyszerűek, a dekoráció az állatokról szól,… Tovább »

Levendulamező, ahogyan még nem láttad

Csodás fotók egy aprócska levendulásról.   Valahol az ország keleti felében van egy aprócska, barátságos, és nagyon szerethető levendulaültetvény. Aki látja, azonnal a szerelmese lesz, mert nemcsak a levendulaillat, de a kedvesség is árad ebből a helyből. Így jártam vele magam is, ahogyan a nagyon tehetséges fotós, C. Kiss Ilona is, aki rendszeresen eljön ide, és… Tovább »

Ló vontatta szánon Magyarországon

Töltődj fel lovasszánozással!   Nincs is annál megnyugtatóbb, mint egy jó forró mézes tea után puha plédekbe burkolózva siklani a hófehér havon egy ló vontatta szánon. Nemrég egy kedves ismerősöm osztotta meg lovasszános képeiket a Facebook-on, amitől rögtön beindult a fantáziám, hogy ezt jó volna nekünk is kipróbálni. Rá is kérdeztem tőle, hogy milyen volt,… Tovább »

Tündérmesébe illő táj a Bükkben

Jégvarázs az ismert kirándulóhelyen.   Szerencsésnek mondhatom magam, mert e csodálatos tájat szinte minden évszakban meglátogatjuk a családdal. A Bükkhöz, Lillafüredhez,  múlhatatlan szerelem fűz. Kapcsolatunk még a nyolcvanas években kezdődött, amikor az általános iskolai osztálykirándulás keretében ide buszoztunk a szomszédos megyéből. Nagy kaland volt ez akkor nekem, aki a városunk határát csak ilyen osztályrendezvények alkalmával léptem csak… Tovább »

A láthatatlan vár

Hór-völgyi kalandok, egy szafaribusszal, és egy fantasztikus sofőrrel.   Szerintem sokan nem tudják, hogy a Hór-völgy az ország egyik leghosszabb völgye. A középkorban forgalmas útvonal volt, olyasmi, mint manapság az M1 autópálya. (Talán sokan azt sem, hol van ez az egzotikus nevű hely, a név egyébként szűk szurdokvölgyet jelent, szóval, a Bükkben található.) Na, de… Tovább »

5+3 múzeum, ahová érdemes elmenni gyerekekkel is

Múzeumok, ahonnan a gyerekeket alig lehet hazavinni.   Jó ideig, míg a gyerekek nagyon kicsik voltak, nem jártunk múzeumokba. Aztán, amikor  nagyobb ovisok lettek, megpróbálkoztunk a gyöngyösivel, és mi magunk is meglepődtünk, mennyire élvezték a helyet, no meg azon is, hogy az időközben kihagyott évek alatt mennyit változtak a múzeumok. Emlékezetünkben a múzeum egy kissé… Tovább »

Mesebeli kirándulóhely a Zemplénben

Mintha nem is Magyarországon lenne hazánk rejtett kincseinek egyik csodás példája. Kirándulásajánló családosoknak.   Érdekes dolog az, amikor az ember és a természet együtt alkot valami szokatlanul szépet, ami annyira ámulatba ejtő, hogy  2011-ben Magyarország legszebb természeti csodájává választották.   Ez a Megyer-hegyi tengerszem,és malomkőbánya. És bár földrajzi értelemeben nem igazi tengerszemről van szó, az ég türkizkéken… Tovább »

“Loire menti” álomkastély a Tisza partján

Garantáltan levesz a lábadról.   Nem kell Franciaországba utaznia annak, aki szeretne egy igazi, romantikus mesekastélyt látni: a Loire-völgyi kastélyok mintájára épült tiszadobi Andrássy-kastély csodás élményt nyújt majd, ráadásul a története is igen kalandos. Ez a  kirándulás gyerekekkel is élmény, hiszen a kastélyhoz tartozó növénylabirintusban biztosan jól érzik majd magukat a lurkók, ráadásul a kastélybeli… Tovább »
Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!